donderdag 20 maart 2008

BOEM

India is een bom! Een zeker Chennai (met haar 7 miljoen inwoners). Het is hier echt ZOT
Er lopen koeien, apen, enorm veel straathonden, geflipte hindoes,...CHAOS! Er heerst een tropische warmte, er is absurt veel vervuiling en verkeersregels zijn uiteraard totaal onbestaande.... Het is er wel heel heel smerig, maar het heeft zeker een enorme charme... stinkt vaak, maar toch is de geur van india zoet, tropisch, khou ervan. IEDEREEN vraagt geld, maar op een heel leuke manier.

Deze morgen ben ik voor de eerste keer buitegestapt en na letterlijk 10 seconden had ik mijn 'gidsen' al gevonden (zij mij welteverstaan). 2 straatarme mooie jongedames waren bereid alles voor mij te doen. Heel interessante eerste kennismaking met de laagsten van de maatschappij! Hun ouders zijn dood, ze hebben weinig eten, maar lachen toch heel veel! De helft van de gesprekken ging uiteraard wel over hoeveel ik hen zou geven om hun grootmoeder in leven te houden, dan weer om rijst te kopen en dan weer plots om hun huisje af te betalen... en elke 5 minuten werd het bedrag hoger. Desalniettemin deden deze schoonheden het toch ook voor een groot deel uit vriendelijkheid! Ze hebbe me wel elk 100 roupie (2 euro) en wat drankjes gekost, maar dat hadden ze wel verdiend. Ook heb ik net de eerste typsche Indische maaltijd naar binnengewerkt (voor minder dan 1 euro). Het vreemde gevoel in mijn buik doet vermoeden dat de kans op problemen reeds reeel is. Twas op aanraden van de meisjes en niet fantastisch lekker.
Tis fantastisch om alleen, vrij aan de andere kant van de wereld te zitten.

Indische groeten,
Maarten

3 opmerkingen:

Grimm zei

Yuuu Maarten ! Allez , da begint al goe lees ik , nog gene minuut in da land en al aan elke vinger een grietje ;) Ksnap volledig wa ge bedoelt met CHAOS ,letterlijk onvoorstelbaar als je nooit buiten onze westerse wereld bent geweest , maar het maakt het wel spannend . Wees kritisch met wat je eet & drinkt , onze lichamen zijn ook niet zo 'immuun' tegen al die tropische bacteria . Maar ge zijt ne slimme gast en ik twijfel er niet aan dat we je in goede gezondheid zullen terug zien . Nog veel plezier op deze tocht en mag je vinden wat je zoekt .
Groetjes
Grimm

Ps : "In deze blog zijn anonieme reacties niet toegestaan. " Kpeis da de meesten hier weinig zin hebben om heel dien registratie af te gaan , dus als ge da kunt afzetten ?

scherpschutter zei

yuw, yuw maarten.
lees dat het u al vrij goed gaat.
Het is natuurlijk wennen, zeker het eten en de hygiƫne maar dat zal wel gewoon worden na een tijd.
Ik hou u blog iedere week in de gaten.

hou u goed, ben er van overtuigd dat dit voor u de start van een nieuwe spirituele reis is.

Stuur positive energie u richting uit..... geniet er van leef, zie, heb lief. en besef

scherpschutter zei

IK heb maar 1 ding te zeggen prachtige foto's ze zeggen hele veel.